Wednesday, 8 April 2015

Farewell Speech SMK Putra: Thank you for letting me be the ripple in your comfort zone

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum WBT,

Alhamdulillah.
Today is my last day at SMK Putra. Due to overwhelming requirements for me to fill a position at Perlis State Education Department, I received a transfer order to serve at SPI, JPN Perlis starting 01 April 2015. My brief 14 months at this school has been a blessing to me.

As Mrs Zalina SISC mentioned about hearts, I tried so hard to touch your individual hearts. I do not know whether I acheived that or not but rest assured that each and everyone of you has touched mine.

2. To my dearest colleagues at PI Panel, heartiest thanks for all guidence and chances given to me. I am sure that the panel under the fine leadership of Ustaz Nasir will continue its strive towards excellence.

3. To PIBG (Parent Teacher Association). We have acheived so much to ease everybody and yet tonnes more need to be done.
Annual contribution from teachers of RM20. Please do your duty and contribute accordingly. Please note that that contribution justifies requests for funds from teachers.
More and lots more we could acheive.

4. To BKGK. We make your ideas come true. You uttered Krabi and we made that happen. You suggested Mount Jerai and we reached its peak. You wanted BBQ during our Sports Day and that was fulfilled with zero complaint.
Dearest friends, we don't want you to follow us. WE want to follow YOU.
I pray to Allah the Almighty that the excellence shown by this committee will continue to bloom and prosper with continuous support from everybody.
Thank you for the trust and confidence. It has been a privilage and an honour.

5. To my sons and daughters of 4 Sastera 2. Fret not. You have acheived so much. Many without hesitation gave praise to your commitment and preparedness to learn. You deserve all the praise in this world. Your class now is one of the preffered class for extra tuition. We welcome all who wish to use the class because guests always bring with them loads of blessings and bounties.

6. To my sons and daughters of 4Sastera2, 3M, 2A, 2D and 2E. Please forgive me. Fate has brought us togather and fate itself brings us to this very day. Many of you assumed that I deliberately do not want to teach you anymore. Some said that I got tired with you. Some even accused me of hate which led me to leave. Those are all FALSE and UNTRUE. I love each and every one of you for you brought me joy and taught me the real meaning of being a teacher. We have endured so many challenges with grace and finess. Nothing can stop us. Let us cherish the fine moments and lest me forget.

7. To everybody. Allah SWT puts us where we are for a purpose. Everything was planned by the Almighty. Please note that no matter where we are, we should always do our best to be the best. Be the best at everything.
'Fastabiqul Khairat' (compete to spread kindness). Ignore sceptics and critics when you want to do good deed. When you want to be good and do good, there will always be moments and people that tempts you to do the opposit. Why would we compete to do foul deeds when spreading kindness is so easy.

8. Dearest friends, no matter where I was fated to be, I strive to be the best. If you throw me into the sea, I will become an island. If you leave me in the desert, I will become an oasis. If you cast me to the sky, I will become a star. A star that shines light to everybody and everything.

Dearest students.
What about you? If I throw you into the sea, what would you become? A plankton? A fish perhaps? Or an island like me?
NO and again I say NO.
WHEN I throw you into the sea, I want to see 930 CONTINENTS.
WHEN I leave you in the desert, you will become 930 LAKES.
And WHEN I cast you to the sky, 930 of you will become INDIVIDUAL GALAXIES. You will not only shine those around you with light, but you will be able to sustain your own eco-system.

9. Ladies and gentlemen, With those words, I beg forgiveness should there be any ill-judgement from me or I misstreated anybody. Some maybe intentional but I am sure that most of the mistakes are unintended to be so.

Wa billahi taufiq wal hidayah.
Assalamualaikum warahmatullahi wabatlrakatuh!

Thank you.

BUN
SYMP

AHMAD SABRI BIN MOHAMAD
+60122176065

06.04.2015

Thursday, 19 March 2015

Too Hard Trying

Overtrying to impress!

Trying too hard to make it easy for everybody else!

One thing for sure, GIVING UP was and is never an option.

Sometimes we NEED to lay back, take a break, digest everything calmly and reflect on all that we have acheived.

Good deeds will always be misinterprated by the hard-harted. No matter how hard we try.

Be more flexible. Put trust in others. Be vigilant and empower all that needs be.

The notion of 'if you want to do things right, do it yourself' to me is a quick excuse of getting oneself on a fast track to heart-ache. Literally.

Nobody's perfect.

Besides, if things doesn't go much as planned, then there are more people to share the fault with.

😀😀😀

Wallhu A'lam!

Saturday, 23 August 2014

ISLAM DATANG DENGAN ADAB

Islam Datang
dengan banyak yang TAK BOLEH (haram) dan perlu tegah (Nahi Mungkar)

Islam Datang
dengan LEBIH banyak perkara yang BOLEH (wajib, sunat, harus malah makruh) serta disuruh (Amar Makruf)

Jangan lupa yang Islam Datang bersama2nya ada ADAB

Beza Pendapat bukan alasan untuk berbalah, berpecah, mencemuh, menang, kalah serta mengecil2kan pendapat lain dan MENYERLAHKAN AIB SENDIRI agar musuh Islam serta orang yang kurang memahami dapat MENAMBAHKECILKAN Islam dan Muslim!

Isu Akidah: Lafaz Jalalah (Kalimah Allah)
Isu Ibadah: Tengok Anak Bulan Ramadan serta Syawal
Isu Sosial: Muzik
Isu Akidah/Sosial: Hadiri Upacara Keagamaan Lain Selain Agama Islam

Rajin2lah rujuk kepada sumber tauhid/ sumber penyatuan/ asas keimanan iaitu al-Quran dan as-Sunnah

Wallahu A'lam

Saturday, 22 February 2014

Ghairah Kongsi Berita

#authenticate
#authenticateauthenticateauthenticate
#ketulenansumber
#berhatihati

1.
Alhamdulillah, dalam keghairahan kita berkongsi berita baik dan buruk, baru dan lapuk, kadang-kadang kita terlupa asas-asas atau dasar-dasar ketulenan serta logis berita yang dikongsi.

Mungkin sesetengan perkongsian itu kita anggap tidak mencederakan sesiapa. Mungkin juga kita menganggap berita yang diterima adalah jenaka dan ghairah juga kita kongsikannya.

2.
Berkongsi adalah baik. Terutama berita gembira. Ad-Duha(93) :11

3.
Berkongsi secara membuta tuli tanpa mengesahkan sumber kadang-kadang akan menganiayai seseorang individu atau sesuatu pihak.
Ingatkah kita fitnah penggunaan usus khinzir oleh beberapa syarikat pemproses burger dan sosej?
Ingatkah kita fitnah penggunaan lemak khinzir oleh beberapa syarikat pembuat roti?
Elakkan daripada menjadi ejen penyebar berita palsu!

JELAS INI ADALAH FITNAH!

4.
Berkongsi secara membuta tuli tanpa mengesahkan sumber kadang-kadang akan mencemarkan Imej Islam itu sendiri. Contohnya berita yabg dilaporkan iCNN berkaitan seorang gadis Syria yang direjam sehingga mati semata-mata kerana membuka akaun Facebook!
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-optus-au&source=android-browser&q=cnn+syrian+girl+stoned
http://www.theblaze.com/stories/2014/02/18/theres-something-you-should-know-about-the-photos-of-a-young-syrian-girl-stoned-to-death-on-cnns-ireport-site/

JELAS BERITA INI PALSU!

5.
Berkongsi secara membuta tuli tanpa mengesahkan sumber kadang-kadang akan merosakkan AQIDAH kita sebagai Muslim!
Contoh pemalsuan yang menggunakan dialog Tuhan (na'uzubillah)

"Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengerti”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?”

Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.

ALLAH SWT TIDAK PERNAH BERDIALOG DENGAN MANUSIA!
Kecuali dengan Para Rasul yang terpilih.

JELAS INI MEROSAKKAN AQIDAH!

6.
MAKA

Teruskan perkongsian pintar. Cuma sahkan dahulu ketulenan serta logisnya maklumat yang dikongsi.

Wallahu a'lam

Saturday, 28 December 2013

قالوا هذا سحر مبين

بسم الله الرحمن الرحيم

Interesting! Interesting!

I was reciting the Quran (as-Saff) just now.

Was it unplanned coincidence or just the way Allah SWT comforts those that has faith in Him!

Subhanallah!

Yesterday I lernt  that somebody accused me of withchcraft. Of Sihir. Fitnah because this was said behind my back.
That was the joke of the week.

Just because I demanded truth. I demanded proof and evidence towards baseless accusations.

I debated with these people, I presented overwhelming proof beyond any reasonable doubt. I recited versus of the Quran. I quoted al-hadeeth as-syarif. I speak aloud of truth and just.

As-Saff  (61:1-14)

And yet, some are just plain arrogant (takbur and riya') of money, position and influence. They choose to ignore proofs and prefers accusations, gossips, hearsays, feelings, aura and cosmos!

It has been prooven again and again throughout history of such people.

Al-A'araf (7:179)
(We have prepared Jahannam (hell). Many of its inhibitants are of jinns and humans. They have hearts but they refuse to acknowledge, they have eyes but they refuse to see, they have ears but they refuse to hear. These people are like sheep but they are even more disillusioned, more lost. These are the ARROGANTS)

I pray to Allah. Please sheild us from impurities and malice intentions.
Let the truth prevails!

Wallahu A'lam.

Thursday, 26 September 2013

Communication! Assumption!

Alhamdulillah,

Ceria! Ceria! Ceria!

Almost neglected this blog of mine but someting / somebody reminded me about this today.

I was praised for my good English, Alhamdulillah!
I was praised for being and Ustaz and people tend to listen to me more than anybody else, Subhanallah!
I was recognised as an IT Guru / Grandmaster who can covertly access other people's emails and PCs remotely and grab / delete / manipulate information. MasyaAllah!

Two things that enliven my day today and motivated me to udate this almost 2 month droughted blog.
1. Commnunication! Lack of it leads to assumptions!
2. Assumptions! To many of this leads to misconception, thus acting unjustly towards others!

Well, I've written so many times about this. I've quoted al-Hujurat 10, 11, 12 and 13 about it. I've written about assumptions and belitteling others. I've recited related surahs during my Friday prayers and Maghrib Isyas...

It is a good thing that somebody else mentioned to me about the 'Communication' and 'Assumptions'
Lets walk the TALK!

Wallahu a'lam!

Thursday, 22 August 2013

Kick Cat Theory

Recalled an interesting lecture by my Pedagogy Lecturer (1997, Maktab Perguruan Islam Bangi) on 'Kick Cat' or 'Sepak Kucing'

How we loved our cat. Played with it. Took very-very good care of it. Thus the love is returned by the cat. Each and every day the cat will wait for us to open the door expecting love and tenderness and eagerly waiting to return the love.

Day in and day out, the same routine.

Except for one special day. Instead of getting picked up, played and loved, the master just KICKED it without reason, absent the usual love, the routine gentleness.

The 'Kick Cat' Theory! The 'Displacement' Theory!
Inability to place the correct anger or praise to the correctly deserving.
http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_(psychology)

Something to ponder!

Wallahu a'lam.

Saturday, 8 June 2013

Sarra' wa Darra'

Sarra' wa darra'

We know that 'sincere' is synonymous with a black ant walking on a dark stone in a bleak night!
Not knowing the cincerity of one's intention is one of the best mysteries of life.
Inability to interprate true intentions adds drama and suspense to the whole mystery.

Begin with kindness! Because kindness is neverending.
Be kind to unkind people! Because they need kindness the most.

If you get kindness in return, then it is a plus.
If you get the opposit in return, then do deem that The Almighty, Azza wa Jalla knows everything!
The Almighty is Most Kind, Most Generous.

Wallahu A'lam.

Tuesday, 4 June 2013

Ledakan Maklumat. Ilmu vs Maklumat. Mengguna ilmu menilai maklumat.

Terngiang2 di telinga kenyataan sahabat panel forum Isra' dan Mi'raj baru2 ini Dr Radzi Jidin berkaitan lambakan maklumat.

Diskriminasi antara 'ilmu' dan 'maklumat'. Mengguna ilmu untuk menilai maklumat.

"Dulu maklumat disebar melalui surat, surat berantai untuk satu kampung. Kemudian burung sampaikan maklumat ke kampung seberang. Kemudian tercipta 'one way' sebaran maklumat 'tv dan radio', kemudian komunikasi telefon dan sms, kini maklumat tersebar luas dengan fb dan twitter"

Bukan setakat ilmu bermanfaat serta kemahiran positif yang dikongsi, malah fitnah dan pendedahan aib juga terlalu mudah dan berleluasa.

Teringat pula saya satu ketika dahulu di zaman sms hebat berpindah handfon. Era 'surat berantai' moden pada waktu itu. Sebaik terima sahaja sms, terus diforwardkan kepada rakan. Berlumba-lumba memanjangkan berita khuatirkan didahului rakan yang lain.

Teringat saya fitnah terhadap Ramly Burger yang dikatakan menggunakan usus babi untuk buat sosejmya. Teringat juga fitnah terhadap roti Gardenia dan Hi-5 yang kononnya menggunakan lemak babi dalam ramuannya. Teringat juga nama PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia) yang dijual dengan murahnya ketika fitnah dilontar. JAKIM pemberi sijil halal dipersoal serta dipersenda.

Banyak saya terima sms sebegini pada waktu itu. Nak forward sangat2 dah, namun Allah Taala menjaga jemari saya dan mengingatkan kembali kepada surah al-Hujurat ayat 6: http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=51&ID=1743
Lantas saya kembalikan berita kepada pemberi. Saya arahkan pemberi untuk kembalikan 'mesej berantai' ini kepada pemberi asal dengan bertanyakan bukti serta saksi terhadap pernyataan mereka. Mana punca pemula fitnah? Siapa punca pembawa berita? Apa bukti serta bagaimana pertuduhan, pensabitan dan penjatuhan hukum dibuat?

Di sinilah peranan ilmu.

Always two sides of the coin.

Authenticate! Authenticate! Authenticate!

Adakah kita berperanan sebagai pemutus fitnah serta penutup aib saudara semuslim atau kita menjadi boneka kepada percaturan serta perancangan licik segelintir puak yang beragenda untuk kepentingan diri sendiri.

Kalau tak tahu, tanya!
Kalau nampak kemungkaran, ubahlah dengan tangan, lidah atau hati!
Kalau dah usaha, doalah dan bertawakkal!
Kalau tersalah langkah, mohon ampun, janji takkan ulang serta taubatlah!

Kalau dah terima, bersyukur!
Kalau tiada perkataan baik nak diucap, maka diamlah!
Kalau tetima berita baik, maka sebarkan! (http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=46&ID=2523)

Wallahu a'lam

Sunday, 28 April 2013

CULTURE OF FEAR

FEAR
of The Unknown!
to simply step outside of our comfort zone!
to venture to where no man has gone before!

ONCE,
I WAS taught to fear the unknown,
I WAS told to hate someone or something I never even met,
I WAS warned not to even think of venturing to where no man has even been before!

THEN,
Al-Hujurat:6
An-Namlu:64
we KNOW that seeking the truth is ones duty and ones obligation,
we KNOW that passing judgemet without proof is a GRAVE sin,
we KNOW that the ability to make choices and evaluate situations with clear guidelines of HALAL and HARAM is a gift granted upon humans,
we KNOW that traveling the road less taken promises adventure, new friends, new ideas, new ways and means to gain betterment of oneself...

YET,
staying in ones' comfort zone is so confortable,
listening to gossip and hearsays are just too easy,
spreading BAD news and exposing one's AIB are just too entertaining,
passing false judgement and being unjust to someone or something we never even met are 'easy path' to gain popularity,
repeating what our predecesessors and what the masses do and believe are just too effortless, elementry and painless...

THUS,
there's nothing wrong with seeking comfort, ease, entertainmment, popularity with less effort and without hardship

BUT,
An-Nisa:59
Ar-Ra'd:11
becoming the agent of change that sets everything back on the right path is MUCH more rewarding
becoming the one who exposes the truth rather than lies is MUCH an easier way to be popular
putting faith in Allah and Rasul rather than blindly follow MISTAKES of our predecessors are just so JUST and FAIR!

BE the better person
BEGIN with kindness

Wallahu A'lam